UBER CAB & ITS SERVICES

UBER CAB & ITS SERVICES

 

Dear Friends,

 In this blog, I will share my experience about Uber Cab & Its Services. Now a day, we use app based cab services. There are so many cab services are available in the market, but mostly we use UBER & OLA cabs in Delhi NCR.

 There are certain expectation from cab services. Being a customer our preferences are always on safety & security first. It is also expected to have clean and sanitize cab to prevent from COVID or any other unwanted diseases. In addition to this we expect that app based cab companies will be taking reasonable amount as well as there will be no manipulation while charging a fare for transporting individuals to one place to another place.

 Do they fulfill above said requirements? Are they customer oriented? In practice situation is just another way round. Particularly UBER cab. I was using very frequently, this cab almost last 4 years. My experience is absolutely pathetic. Let me share my experience in this way

 a). So many times I had booked cab driver was nearby to the pickup location, but before coming to pick up point he asked “Aap KO Kahan Jan Hai” if nearby location from the pickup point he canceled. Being a passenger I paid Rs 20/- towards cancellation and it was for nothing. In fact, it was never one or two times.The frequency of this problem is high.

 b).       I have faced this so many times. I had visited their app to lodge complain against the concern driver, but no option found. Not only has this occurrence, even if you lodge complained nobody is going to reply back to the passenger

 

b.      c)  Mostly Cabs are not clean in a complete unhygienic condition. So many time I had used their cab for going Central Labour Commissioner’s office but never found AC is in good condition. And mostly drivers approach was not at all professional.   

 d).  Looking on to the above experience, there is no scope is provided by company to share customer problems and also never experienced any kind of customer support program from UBER Official.   

 

Due to Covid, I try to avoid crowd, book Uber Cab or Auto. But being a regular user of UBER Cab and Auto, my satisfaction level is zero. I don’t know how many times I have paid cancellation Rs 20/- without any fault.  I really don’t know anybody from UBER will see blog or not. But this approach is not acceptable

 

UBER कैब और उसकी सेवाएं

 

प्रिय मित्रों,

 

इस ब्लॉग में, मैं उबर कैब और इसकी सेवाओं के बारे में अपना अनुभव साझा करूंगा। आजकल, हम ऐप आधारित कैब सेवाओं का उपयोग करते हैं। बाजार में कई कैब सेवाएं उपलब्ध हैं, लेकिन ज्यादातर हम दिल्ली एनसीआर में UBER और OLA कैब का उपयोग करते हैं।

 

कैब सेवाओं से कुछ उम्मीदें हैं। एक ग्राहक होने के नाते हमारी प्राथमिकता हमेशा सुरक्षा और सुरक्षा पर होती है। COVID या किसी अन्य अवांछित बीमारियों से बचाव के लिए कैब को साफ और साफ करने की भी उम्मीद है। इसके अलावा, हम उम्मीद करते हैं कि ऐप आधारित कैब कंपनियां उचित राशि ले रही होंगी और साथ ही व्यक्तियों को एक स्थान से दूसरे स्थान तक ले जाने के लिए किराया वसूलते समय कोई हेरफेर नहीं होगा।

 

क्या वे उपरोक्त आवश्यकताओं को पूरा करते हैं? क्या वे ग्राहक उन्मुख हैं? व्यवहार में स्थिति एक और रास्ता है। खासकर उबर कैब। मैं बहुत बार इस्तेमाल कर रहा था, यह कैब लगभग 4 साल से चली रही है। मेरा अनुभव बिल्कुल दयनीय है। आइए मैं अपना अनुभव इस तरह से साझा करता हूं

 

) कई बार मैंने कैब बुक किया था ड्राइवर पिकअप लोकेशन के पास था, लेकिन पिकअप पॉइंट पर आने से पहले उसने "आप को कहां जान है" पूछा कि क्या पिकअप प्वाइंट से नजदीकी लोकेशन उसने कैंसिल कर दी। एक यात्री होने के नाते मैंने रद्द करने के लिए 20/- रुपये का भुगतान किया और यह कुछ भी नहीं था। वास्तव में, यह कभी एक या दो बार नहीं हुआ। इस समस्या की आवृत्ति अधिक है।

 

ए। मैंने कई बार इसका सामना किया है। मैं संबंधित ड्राइवर के खिलाफ शिकायत दर्ज करने के लिए उनके ऐप पर गया था, लेकिन कोई विकल्प नहीं मिला। इतना ही नहीं यह घटना हुई है, यदि आप शिकायत भी दर्ज कराते हैं तो कोई भी यात्री को जवाब देने वाला नहीं है

 

बी अधिकतर कैब पूरी तरह से अस्वच्छ स्थिति में साफ नहीं होती हैं। मैंने कई बार केंद्रीय श्रम आयुक्त के कार्यालय जाने के लिए उनकी कैब का इस्तेमाल किया था लेकिन कभी एसी अच्छी स्थिति में नहीं पाया। और ज्यादातर ड्राइवरों का दृष्टिकोण पेशेवर नहीं था।

 

सी। उपरोक्त अनुभव को देखते हुए, कंपनी द्वारा ग्राहकों की समस्याओं को साझा करने की कोई गुंजाइश नहीं है और साथ ही UBER आधिकारिक से किसी भी प्रकार के ग्राहक सहायता कार्यक्रम का अनुभव नहीं किया है।

 

 

कोविड के कारण, मैं भीड़ से बचने की कोशिश करता हूं, उबर कैब या ऑटो बुक करता हूं। लेकिन UBER कैब और ऑटो का नियमित उपयोगकर्ता होने के नाते, मेरी संतुष्टि का स्तर शून्य है। मुझे नहीं पता कि मैंने कितनी बार बिना किसी गलती के 20/- रुपये रद्द करने का भुगतान किया है। मैं वास्तव में नहीं जानता कि UBER का कोई व्यक्ति ब्लॉग देखेगा या नहीं। लेकिन यह दृष्टिकोण स्वीकार्य नहीं

Comments

Popular posts from this blog

Startup & HR Challenges: Navigating Talent Retention & Growth

EMPLOYEES VOICE

Does age become a bottleneck for getting a job?